Talking about animals

Our Kids III students have learned about animals, based on Eric Carle’s book “Does a kangaroo have a mother too?”. With a series of activities to practice vocabulary, students went to the “Possibilities’ room” to draw the animals from the book and their respective babies. During the activity, students were encouraged to speak the content in English to practice the vocabulary in a fun way. Good job, kids!

Os alunos do Kids III estão aprendendo sobre os animais, com base na leitura do livro “Does a kangaroo have a mother too?”, do autor Eric Carle. Com uma série de atividades para praticar o vocabulário, os alunos foram para a Sala de Possibilidades desenhar os animais do livro e seus respectivos bebês. Durante a atividade, os alunos são incentivados a falar o conteúdo trabalhado em inglês, colocando o vocabulário em prática aquilo que estão aprendendo de uma forma lúdica e divertida. Good job, kids!